lördag 2 maj 2009

Shoppinglördag

Cajsa, Sara o jag körde till Väla för en shoppingdag. Det egentliga målet var att Cajsa skulle köpa en klänning till sin konfirmation. Efter bara ett par timmar var den inköpt, en jättefin gräddvit historia. Sara och jag skulle vänja henne av med att vara så snål, vi försökte förklara att shopping går ut på att man handlar. Varenda gång hon skulle köpa något sa hon; Behöver jag detta? Då frågade vi; Har du någon sådan innan. Är svaret nej, så betyder det att man behöver det. Enkelt och klar som korvspad. Helt plötsligt så hade hon köpt haremsbyxor, ett skärp till klänningen och en hatt. Själv köpte jag ett linne, parfym, strumpor, örhängen (eftersom mina fjärilsörhängen är i skrivande stund på väg över Atlanten till Amerika, då en kollega tyckte dom vara fina o sa sig behöva dom när hon skulle ta sig in i USA) och en hårklämma. För att stärka både kropp o sinne käkade vi thaimat o glass.
Kvällen rundades av med "Music and lyrics" med Hugh Grant o Drew Berrymore.

Inga kommentarer: