onsdag 6 maj 2009

Utanför mitt fönster...

Ibland sitter jag och tittar ut genom mitt fönster och stirrar jag riktigt länge utan att blinka, så ser jag nästan detta! I samma ögonblick som jag blinkar är det borta igen.

Nu börjar solen sakta våga sig fram, men det blåser friska vårvindar ännu. När jag skulle iväg och hämta rabarber fick jag stanna på halva vägen och samla in broder W:s trädgårdsmöblemang. En stol (numera halv)låg mitt på vägen och två (också i halvor) låg i grannens potatisåker. Dessutom gör blåsten att något eller någon rullar fram och tillbaka på min vind. Ska gå upp och kolla vad det kan vara som låter...

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag hoppas för din skull att det är något...
/sj

Therése sa...

Jag hittade inget levande där uppe. Det var knappt citrusträden levde...

AnnA sa...

Hm...Citrusträden kanske har haft det för mörkt... Men du kanske kan försöka att börja med att vattna dem försiktigt. Snart skall nog våra citrusträd flytta ut till uterumet/uteplatsen...
Ha en trevlig helg!
Hälsn
AnnA