måndag 22 juni 2009

Konsten att fylla år

I slutet av denna veckan, typ på lördag, har jag tänkt mig att fylla år. Vissa år är detta förknippat med ångest och vissa år går det hur lätt som helst. Det finns dom som hävdar att det bara är meningslösa siffror. Hmm... Not! Man kan ju ine gärna säga det till biträdet på Systembolaget, när hon påpekar att man inte fyllt 20.

Någon sa "How old you would you be if you didn't know how old you are?" 27 skulle jag vilja säga. In real life är jag 27 år och 48 månader. Att "sluta" fylla år tycker jag är trams, för jag älskar att få presenter! Speciellt fina och som inte nödvändigtvis är praktiska. Så på lördag tänker jag fylla år, 27 år och 48 mån aka 31 år och då ska jag vara upptagen hela dagen med att öppna presenter :-).

Dessutom är jag glad och tacksam över att få bli ett år äldre med tanke på alternativet.

2 kommentarer:

AnnA sa...

Hm!
Där fick man räkna efter lite...Grattis i förskott!
Hoppas nu det blir mycket pappersprassel!
Jag fick också visa leg på systemet rätt så fram till över 30-årsåldern, men nu är det kört sedan en del år.
Ha det bra så länge!
Hälsn
AnnA

Therése sa...

Tack, AnnA!

ha det bra själv!