torsdag 25 juni 2009

Retreat light

Jag har bestämt mig för att nästa vecka ska jag ha en retreat-light-dag. Efter att ha läst boken Tid att vara ensam, tror jag att även jag sak klara av det. Tidigare förstod jag inte hur jag skulle kunna vara helt tyst, men nu har jag lärt mig nya saker och tror att det skulle vara en nyttig prövning. Så på fredag eller lördag, när jag är ledig, ska jag vara tyst, inte titta på TV, lyssna på radio el musik. Utan bara vara. Jag börjar med en dag, istället för att åka iväg en vecka och riskera att spricka. Vi får se hur det går, men jag är full av förströstan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Undrar om du kan vara tyst en hel dag?

Kram Eva

Therése sa...

Ja, det återstår att se...eller höra kanske man ska säga./T

AnnA sa...

Hejsan!
Idag ska det iallafall inte vara tyst, för då ska det prasslas med papper och hurras!
GRATTIS!
Ha en bra födelsedag!
Hälsn
AnnA

Zazza sa...

Vet inget om tystnad men vill önska dig GRATTIS i dag. Har ju inte din mailadress så det fick bli så här. Ha en bra dag med mycket tårta och allt det där. Zazza

Therése sa...

Tack kära AnnA o Zazza! Nej, jag prasslade med papper och smaskade med tårta så mycket jag kunde!:)