onsdag 29 juli 2009

Två minuter utan tanke

Läste om ett expriment man kan göra för att få igång skrivandet. Det går ut på att man ska skriva vad som faller en in under två minuter. Det gäller att skriva snabbare än man tänker. Jag kunde inte låta bli att prova. Så med äggklockan på två minuter och pennan i högsta hugg, satte jag igång. Jag fick mig ett gott skratt när jag läste det jag skrivit. Så här lyder det; Magen kurrar, traktorn körs med galna gubbar. Dammet yr från blåa mattor på grå golv. Gamla gem är äckliga att äta och bör förvaras under granar i marken. Tandläkaren skrattar åt mina tänder som är friska och utan hål. Visdom leder till ett annat håll, ett håll som nära nog finns i Broby. Golvet luktar såpa... Sen ringde klockan!

Jag var hos tandläkaren i morse och hade hålfria tänder, vilket gladde mig. Så det där med tandläkaren ligger ju nära till hands. Resten vet man inget om. Hur som helst, så är det ett roligt expriment. Har man tråkigt på jobbet kan man ju alltid roa sig med det där.

Inga kommentarer: