söndag 27 september 2009

Att googla lite

Ett uttryck som jag använder allt som oftast. Så fort man inte riktigt har hundra koll på något, så googlar man lite. Eller mycket. Sagt och gjort. Jag har ju som tidigare nämnt ett knä som krånglar lite, eller ganska mycket dom sista dagarna. Varm och svullet och det känns som de hakar upp sig när jag böjer det. Det värsta är att sätta sig, resa sig och gå i trappor. Efter några olika förslag på en lämplig åkomma på ett sedan tidigare skadat knä, sa en kollega; Det kanske är vatten i knät. Vad vet man om vatten i knä egentligen? Annat att det inte är helt bra. Det blev till att googla. Dock provade jag först med att söka på 1177.se, men där hade dom inget som hette vatten i knät. Över till google. Hitta lite information och visst flera av symptomen stämde. Men när det kom till att ta en spruta och suga ut vattnet blev jag lite osäker på om detta är något som är bra att göra själv. Så efter moget övervägande har jag bestämt mig för att rådfråga läkarexpertisen. First thing in the morning blir till att ringa, om inte den lokala, så den läkarstation jag är listad på. Kanske man får komma på en liten utflykt om man har tur.

3 kommentarer:

AnnA sa...

God kväll!
Lugnet på toaletterna har lagt sig nu hos familjen, men det verkar som om hr Dan, slapp eländet...Jag frågade i morse om han mådde bra. "Jo," sade han, "i morse väntade jag ett tag utanför toa, men det kom bara ett rap..."
Det var härligt att äta söndagsmiddag: lövbiff, spenatravioli, sallad och ett glas rött.
Jodå, att det är föreläsning på muséet vet jag om, men då när det är rosföreläsning jobbar jag kvällen. Fredagskvällar är inte helt enkla att byta med folk. Tyvärr är det dessutom så att personen jag arbetar med den kvällen inte är så poppis att arbeta med, så ska jag dit får jag försöka kompa el ta semester, och det har jag inte riktigt bestämt mig för om jag vill.
Så vi får se...
Alltså, Therése, apropå ditt onda knä, så behöver det inte vara det allra värsta du befarar, men om du inte söker läkarhjälp, får du inte rätt diagnos.Så på telefonen bara!
Trevlig vecka på dig!
hälsn
AnnA
PS! Hur mår förresten Theréserosorna? De flesta av mina har vuxit på sig bra. Ds.

Therése sa...

@AnnA, han är väl för rolig, Daniel! :) Tur att ni mår bra igen!
Nu har jag varit hos doktorn och han ordinerade sjukgymnastik. De onda berodde på en gammal skada och att jag var överrörlig i lederna.
Theréserosorna växer, den ena mer än den andra. Är det dags att plantera ut dom snart eller?
Therése

AnnA sa...

Hej Therése!
Bra med diagnos, och du ska se att sjukgymnastiken hjälper.
Titta efter hur mycket rötter du har på dina rosor, och är krukorna fulla, kan du gräva ner dem i rabatten. Tänk bara på att gräva ned dem djupt, eftersom rotäkta kan frysa längre ner än okulerade(ympade)rosor, och täck lite med granris inför vintern.
Det finns ingen garanti på att de klarar vintern, men vi hoppas väl?
Ha det gott!
hälsn
AnnA