söndag 1 november 2009

Att fara runt som en skållad råtta...

...är något som jag ägnat mig åt de sista veckorna. Hit och dit i ett flygande fläng! Men nu verkar det som att det lugnar ner sig något.
Igår blev jag dessutom en erfarenhet rikare och det är ju alltid bra. Jag bestämde mig för att sälja lite gamla och uttröttade saker på loppis. Upp i arla morgonstund, för att vara på plats kl 7.30 i Kristianstad. Där träffade jag två andra lika loppissugna kompisar och sedan var de bara att börja packa upp och sälja. Det var en underbar dag, men kallt. När solen nådde över hustaket vid 10-snåret värmde den gott våra frusna händer och fötter. Efter fem timmar packades resterna in och loppandet var över för denna gång. Vi kunde konstatera att det varit en rolig förmiddag och att det var första men inte sista gången!
Kvikt hem, packa ut och sen gick jag bort till kyrkogården för att fixa till på farmor och farfars grav och på farmors föräldrars. Granris, blommor, krans och tända ljus.
Lagom klar med det var det dags för nästa programpunkt, Mozarts requiem i Heliga trefaldigthet. Sist på lördagskvällen blev det middag med en värmande pumpasoppa och som efterrätt inkokta päron i lingon. Gott!
Idag är det jobb och imorgon är det måndag, ny vecka och nya spännande saker...
Ha en fortsatt fin Alla helgonahelg!

Inga kommentarer: