tisdag 17 november 2009

Då var det gjort!

Efter jobbet körde jag till vårdcentralen och fick min spruta. Snabbt och lätt och som vanligt var det trevligt folk som jobbade där! Kände inget när jag fick sprutan, kände inget efteråt och känner inget nu, så jag börjar undra om hon verkligen sprutade in nått! Det är väl inte så bra att bara spruta in luft? Jag är ju lite paradoxal när det gäller det här med svinsjukan, jag är ju övertygad om att det hela är en myt som staten hittat på, att det gått troll i hela den här cirkusen. Ändå sitter jag där med armen och deltar som en bricka i det här massvaccineringsspelet. Hmm... I grannhuset har dom legat sjuka i diverse influenssymptom nu i några dagar och i eftermiddags började det kittla i min hals, dock tyckte sköterskan att jag ändå kunde få sprutan eftersom jag inte hade ont i halsen. Får väl se varthän det barkar.
Detta var nog inte sista gången som man får anledning att skriva om detta ämne.

1 kommentar:

AnnA sa...

Kväll!
Maken fick lappen idag om sin vaccineringstid...Jo, han verkar positivtill sticket.
Vad skönt att du inte kände ett jota av vaccineringen. Jag hade ont vid insticket i armen ett par dagar, och de två äldsta kände sig lite halvdåliga ngn/ngra dagar och var hemma från skolan, men Daniel...nix!
Ha det gott!
hälsn
AnnA