fredag 11 december 2009

Fredag, julklappar o julklappstips

Fredag och ännu en dag på museet är över. Det har skrattats mycket idag, som så många gånger förr. Innan det var dags att gå hem fick jag en julklapp av min söta, rara kollega, för att jag brukar skjutsa henne hem. En korg med en flaska skumpa en ask choklad (som jag inte kan äta, men det går fint att bjuda på) ett rött ljus med granar och en söt tomte.

Har inte dissikerat julklappen ännu, men innanför cellofanen döljer sig både det en och det andra.
På museet kan man också hitta många trevliga julklappar. En stickväska (som för övrigt min mor syr), ett par nystan härligt ullgarn från Östergötlands ullspinneri och Ann-Mari Nilssons bok Sticka mössor, vantar o sockar. Eller varför inte en väldoftande tvål...
Ha en fin tredje advent!

1 kommentar:

AnnA sa...

Hej!
Jag och telningarna gjorde en lite julklappstur i fredags. De får välja till varandra, och köper ngn liten till oss vuxna med. Sedan är det smussel med papper och annat.
Apropå julklappar, så har Prästbostället underbara puttiänglar i trä, och en viss speciell organist skall föräras en sådan...
Själv hittade jag ännu en att ha året runt i hemmet: ett huvud med rosor längs med vingarna.
Kunde bara inte låta bli...
Min jobbehelg, men efter jobbet i morgon blir det lussesång i kyrkan.
Ha det!
hälsn
AnnA