söndag 10 januari 2010

När tiden går

Ibland kan en dag på museet gå väldigt fort och ibland går den väääldigt långsamt. Nästan så att det känns som att klockan går baklänges. Igår gick den fort. Det kan bero på att jag höll på att trixa med att få bild på en sketans jordglob i cirkus 1 timme o 10 minuter. Min kollega hade försökt i 10 minuter sen gav hon upp. Behöver jag säga att jag i vissa fall är envis som en gammal get? Efter många om och men kom rätt bild på rätt jordglob... Efter det raskade dagen på i snabbt tempo. Idag däremot masade sig klockan framåt. När jag tyckte mig ha jobbat i minst tre timmar, hade det bara gått en timme. OMG!, tänkte jag. Men sen kom det besök, som det fick pratas med och då gick lite tid. Sen kom det fler besökare som det fick pratas med och då gick lite mer tid. Sen skulle besökaren gå och då fick det pratas igen och sen skulle de andra gå och sen hade det visste gått mycket tid. När klockan var 16.30, kom jag på att ska jag hinna äta min lunch innan stängning kl 17, så fick det ske nu. Sen var de hela över för denna helgen!

1 kommentar:

AnnA sa...

Hejsan!
Tack för grattishälsningen!
Det här med tid ja, en märklig anrättning...Men i mitt jobb, räcker oftast tiden inte till - helst när man jobbar kvällen, och många vill ha hjälp mellan 19.30 och 20...
Då är det ibland skönt om man får en liten lucka till eftertänksamhet.
Ja, jag vet att det är farligt när det blir så här när man får tänja på tiden, och det blev lite för bra innan jul - den grå väggen kändes lite nära inpå - men nu har jag varit ledig några extradagar, och tänkt efter lite, och det känns lite bättre igen.
Nytt år - nya föresatser!
Ha en bra vecka!
(Och du, vi hann inte med ngn glögg innan jul, vi tar en fika nu ngn gång i stället...)
hälsn
AnnA