tisdag 5 januari 2010

Trettondagsafton

Allt medan de vise männen vandrar mot stallet faller snön utanför mitt fönster. Sakta blir det mer och mer snö och när man gått den obligatoriska rundan är det trevligt att pyssla lite. Igår kväll åkte diskmaskinen ut, så idag har jag sytt ett draperi för hålet som blev kvar. Där bakom döljer sig nu återvinningsting. Perfekt, för det som man inte ser det finns väl inte, eller hur?! Jag har också börjat på att sy nya gardiner till matrummet. I julklapp fick jag likadant tyg som stolarna är klädda med. Har också pysslat lite med mindre roliga saker, såsom rörmokeri. Rensat avlopp...inget mer att orda om det, förutom att vattnet rinner likt Niagarafallen nu.

Nu ska jag borsta av snön från bilen och köra på en middagsbjudning!
Trevlig afton!

2 kommentarer:

AnnA sa...

Godkväll!
Jaså du konkurerar med min käre make...
Ha en fortsatt skön trettonhelg!
hälsn
AnnA

Therése sa...

Ja, fast han får gärna fortsätta med det ;) Jag är nog nöjd för denna gången.
Ha en trevlig kväll!
Therése