tisdag 16 mars 2010

Bara så där

Precis hemkommen från jobbet ringer S och undrar om jag inte ska med på Jane Austenafton i Kulturhuset. -Kan jag väl, svara jag. Jag som inte läst en enda rad i någon Jane Austenbok och efter en påminnelse har svaga minnen från att jag sett en av filmerna. Men hur som helst, jag följde med och fick hur trevligt som helst! Det bjöds på Afternoon tea, fastän det var kväller. Troligtvis har biblioteket inte tillstånd att servera det som dricks i England kvällstid. :-) Jag fick en rejäl genomgång och är nu lite sugen att ge mig vidare in i den värld, som tydligen ska vara något utöver det vanliga. Det har jag förstått ikväll...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det va verkligen trevligt!! Välkommen in i min värld (el snarare janes värld), jag kan låna dig vad du vill. /Sj