torsdag 8 april 2010

Konsten att skådespela

Ja, det är verkligen en konst! Något annat ska man inte tro och det har jag i och för sig aldrig trott. I morse ringde min kollega och meddelade att jag skulle vara skådespelerska idag. -Tyvärr, kan inte. Jag har en grupp att guida just då, svarade jag. Efter lite om och men ringde han igen och då var filmandet framflyttat, så att jag kunde vara med. Jag skulle vilja säga att det gick till ungefär som när Walt Disney hade Julie Andrews som enda val till att spela Mary Poppins 1963. Andrews tackade, men sa vänligt men bestämt att hon inte kunde, eftersom hon var gravid. -Vi väntar, svarade herr Disney.
Som sagt ungefär så gick det även till idag. :-)
Det har filmats i all världens kameravinklar och jag var helt slut som artist när vi var klara. Filmen ska bli hela fem minuter lång och idag har vi filmat i 3½ timme. Tänk hur många timmar film som filmas till en långfilm! Hur som helst, så har det varit jätteroligt o lärorikt och framför allt har jag fått spela in film i den ateljé där hela den svenska filmhistorien tog sin början för drygt 100 år sedan.

Nu ska jag ligga på divanen resten av kvällen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att jag känner en filmstjärna... /Sj