lördag 3 april 2010

Konstrundor

Vad påsken handlar om vet förhoppningsvis de flesta, men det innebär också konstrunda eller rundor. Eftersom det skulle sjungas lite långfredagssånger igår kväll hanns det bara med en kortare konstrunda. Vi for ner till Åhus för att titta på AnnAs fina tavlor, Lena Willhammars keramik, Studio 11's silver-och guldsmide och Boktryck och papper. Självklart blev det också en bautaglass. Lagom till påskens konstrundor öppnar ju Glassbåten, Pråmen, Tre toppar och Ottos glass. Najs!
Dagens runda bjöd på lite längre utsvävningar - ända till Kivik. Lunchen åts, så klart på Buhres fisk, som trots branden hade öppet. En toppengod fisksoppa blev det. Sen tittades det på allehanda konst. Tyvärr bröt jag mitt köpstopp som jag företaget mig denna månad. Men vad gör man när man är på konstrunda? Det blev ett inköp hos Lisa Tofft och hos HildaHilda. Lite fisk till kvällens buffé blev det också. Nu är tallrikarna slickade och bara efterrätten är kvar. Glad Påsk vänner!

Glöm inte tävlingen...!

1 kommentar:

AnnA sa...

Natti Terese!
Ja, någon konstrunda har det ju inte blivit för mig detta året, men nästa helg, tar vi nog en runda ner till Kivik, för att besöka julrosfestivalen på Ulriksdal.
Jag skulle egentligen behövt åka ner till byn och se om Björn Flygare har något lämpligt konstverk för lämpligt pris att välja ut, då jag i år skall "premieras" av kommunen, och har rätt att välja konstverk, smycke, klocka för 3400:-. Kurt Bjernevi&Björn Flygare har samarbetat och gjort underbara tavlor, och en sådan skulle jag kunna tänka mig att välja ut.
Lite besök har det ju blivit på min utställning, och en del röda prickar, men eftersom lokalen ligger lite off, kanske det har varit svårt för folk att hitta dit.Ralle satte dit tre ballonger på skylten, för lite mer attention, men jag vet inte om det hjälpte.
Det har varit kul iallafall att göra denna utställning, och det var kul att du kunde besöka mig.
Ha en fortsatt trevlig påsk!
hälsn
AnnA