lördag 17 april 2010

När seklet var ungt

För ett antal år sedan pluggade jag diverse ämnen på Högskolan Kristianstad och Lunds Universitet. Blev väl lite visare, men det som grämt mig är de få poäng i historia som behövs för att kunna ta ut en magisterexamen i just historia saknas. Nu är anmälan skickad, det blev både kurser och program sökta. Ska bli spännande och se vad det blir, om det blir. I vanlig ordning är jag hejalös och tycker att de kunde väl raska på med ansökningarna och meddela snart. Men det blir väl till att snällt vänta...

Idag blev det en tur till Osby, där man ställt till med outlet. Hela Osby skulle tydligen säljas ut. Folk o fä hade vallfärdat från när och fjärran. Om det fanns något kvar av den ekonomiska krisen, så är det bortblåst nu. Folk strök längs gator bärandes på både det ena och andra. Själv kom jag hem med en kasse ljus i olika former och färger. Ljus kan man aldrig få för mycket av, om det var någon som trodde det. På eftermiddagen blev det en trevlig fika i grannbyn Getaberga.

1 kommentar:

AnnA sa...

Kväll!
Ansökan är ivägskickad, och så skall betyg kopieras och skickas iväg...Sedan får man se...
Det var ett sådant historiskt ögonblick, för tänk dig: jag framför vår burk och studera.nu, och Chrille framför sin laptop bredvid, och vi sökte nästan samtidigt...Fast mamman var snabbare...
Ingen outlet för mig, utan det är dubbeldelade turerx2, som gäller denna helgen. Nu är det bara söndagen kvar - en helg går snabbt.
Ha det!
hälsn
AnnA