måndag 12 juli 2010

Rosor, rosor och åter rosor och så lite shopping

I fredags kväll var det rosmingel hos AnnA i Åhus. En ljuvlig kväll i deras rosenfulla trädgård. Det började med en rundvandring, där Anna berättade om sin rosor. Hon kan små historier och kuriosa om rosorna som är spännande att höra om. Kvällen avslutades med glass. En mycket vanlig föda så här års och som man inte kan få för mycket av! Jag fick lite tips lite mitt kommande rosprojekt också.
I lördags var det dags för en tur till västkusten. Jag o S hade bjudit in oss till min kusin på landet o hennes man. Ett kort fikastopp och bilbyte senare begav vi oss till shoppingmeckat i Ullared. Trots den tropiska värmen, så var där många shoppingsugna turister. Jag har inte varit där på ca 10 år, så det var en upplevelse att komma dit! Det som fanns på inköpslistan handlades plus lite till. Men inte mer än att vi kände att vi var sugna på lite mer shopping! Sagt o gjort, igår åkte vi till Boarp, där det finns en massa att handla. Mellan shoppandet blev vi väl omhändertagna hos kusinen. Tack för en härlig helg! Ett dopp på bästa stranden i Skummeslöv blev det också, även om det var en mindre sandstorm där. Men vad gör det när det är varmt o skönt i vattnet!?
Nu är allt uppackat och lite tvätt väntar. Annars är det bara en helt vanlig ledig dag!








1 kommentar:

AnnA sa...

Hej du!
TACK för det trevliga besöket i fredags, och vilken spännande idétidning...Hm. Lite idéer spirar.
Själv har jag arbetat dubbla delade turer i helgen som gick, men är nu ledig i två dagar(och tänker inte svara på telefon från jobbet, för jag vet att det fattas folk...)
Regnet i gårkväll och i natt var verkligen befriande!!! Det behövdes.
I kväll skall det lyssnas på pudelrock på kristianstadsdagarna - jag får väl se om jag hittar något rockigt i garderoben som passar situationen...
Tre arbetspass kvar innan semestern - det ska bli skönt att få vara ledig!
Ha en skön dag!
hälsn
AnnA