tisdag 13 juli 2010

Värme

Äntligen har den härliga värmen kommit! Och stannat! Det verkar dock som den glädjen är helt odelad. Folk gnäller, allt medan svetten rinner längs ryggen. För att i nästa stund boka ett halvt dygns flygresa till Thailand. I tidningar o TV kan man chatta och ställa frågor till allehanda experter. Vad ska jag äta? Hur mycket vatten ska jag dricka? Kommer jag att dö av värmen? Varför skulle man dö av värmen i Sverige? Det undrar jag. I så fall finns det väl tusen fler anledningar att dö i Thailand. Allt från att krocka på väg till flygplatsen till att råka äta hundkött med rabies. Vad vet jag?!
Men tänk på den härliga sommarvärmen och salta bad när istiden kommer tillbaka. För den kommer igen! Vi hade en för blott ett par månader sedan. Ifall någon glömt.

Nästan ihjälsnöade cyklar i Enskede på nyårsdagen 2010.

Så där, blev till att rasa lite så här en tisdag i juli! :)

1 kommentar:

AnnA sa...

Hej!
Människor blir aldrig riktigt nöjda, nej...
Ha det gott i värmen!
hälsn
AnnA