onsdag 18 augusti 2010

Kom just på...

... att jag saknar den där tropiska värmen som vi hade i juli. Mitt hus har en tendens att inte alls bli så varmt på sommaren, vilket betyder att det är filt och strumpor på som gäller. Får nog börja elda i spisen lite, problemet är, som vanligt när sotaren har varit här, att det ryker in. Får skicka upp hyresvärden på taket och kolla, så inga objudna gäster har byggt bo i skorstenen eller så att inte sotaren sitter kvar där uppe.
Nu är det inte mycket kvar av den här sommaren på museet, snart stänger vi på måndagarna och öppnar en timme senare de andra dagarna. Men det innebär ju också att den vanliga programverksamheten kommer igång och många välkända ansikten kommer tillbaka. Allt har sin gilla gång alltså, även på ett museum.

1 kommentar:

AnnA sa...

Hej du!
Jag har jobbat sedan i måndags, men har ledig dag nu i två dagar, men vi är snart på väg uppåt Jönköping, för att titta på två lägenheter sonen har 1:a tjing på.I Skillingarydtrakten, inte helt centralt, men det ska gå att åka buss till högskolan, där han skall studera några år framåt.
Hur gick det med ditt sökande? Jag blev reserv långt ner, men de har visst ändrat antagningsvillkoren för "gamlingar" som mig...
Jag funderar på att läsa ngt webbigt via kvällskurs - jag vill ju förkovra mig!
Och du, sommaren är inte slut än!
Ha det gott!
Kram!
AnnA