onsdag 20 oktober 2010

Aftonen vet, vad morgonen ej anar

Idag har jag varit ledig från köldhålet jag jobbar i för tillfället. Hela förmiddagen gick åt att dra benen efter sig, sortera papper (som av någon konstig anledning lagt sig i högar lite varstans), och annat i den stilen. På eftermiddagen letade jag upp ett dagledigt barn (det blev rare Neo) och introducerade honom för öppna förskolan. Där lektes det sju kvart i timmen, bilbana, tågbana, lego (och nu citerar jag; "vi bygger ett ashögt torn!", så det gjorde vi), pysslade ett kort, spelade fotbollsspel, åt en leverpastejmacka i rekordfart, sjöng en skvätt och "lagade" lite mat. Han verkade nöjd med besöket, så det kanske blir fler gånger. Efter lite lasagne for jag o C för att öva ett par begravningssånger, därefter rev jag upp en stickning och började om. Gör man det två gånger, så blir det ju ordentligt gjort...antar man.
Nu blir det gäsp o gonatt och hoppas att hals- och njuronda går över tills imorgon. Annars måste jag nog begära lönetillägg för sveda o värk.

Dessutom kom det lite snö bland regnet precis. Nu börjas det! Jag hoppas att alla som gnällde på den härliga värmen i somras är nöjda nu! Jag vet i alla fall några som ska vara tysta...;)

1 kommentar:

AnnA sa...

Natti Terése!
får man gnälla över flingorna?...Inte vill jag ha dem här än iallafall...
Ha det!
Kram!
AnnA