tisdag 28 december 2010

Det här är bra för Sverige...och för mig

Det här är bra för Sverige, som Carl Bildt brukar säga. Även om han inte är finansminister, så menar han nog också att det är bra för Sveriges ekonomi att folk handlar. Igår blev det ett mycket trevligt besök på västkusten hos kusinen. Visserligen kanske det var mest hon som handlade, på stark inrådan av oss, men det blev en ljung/grå tunika med pärlor på ärmarna till mig. Långkoftan köpte jag på Karins idag.
Idag tog jag och mor en tur till Svens flyttningar och där fyndade jag både de ena o andra. Jag hade tänkt att köpa en våg efter besöket hos Sven, men det första jag fann där var just en sådan våg som jag ville ha. Fungerade alldeles utmärkt och visade väldigt bra siffror. Tidigare har jag lånat systers analoga våg. Men den har så små streck och det i kombination med min långa längd och dåliga syn har gjort att jag inte riktigt sett resultatet. (Ja, det är mycket med det jordiska)Hur som helst, årets mål var nått och jag kan börja de nya året 10 kg lättare.
Vidare var det ½ priset på julsaker. S ska få tomteljuset för att utöka sin julljussamling. 4 röda ljus med hjärtan och 4 vita med guldglitter för 15:-. (Ja, jag vet att det bara är tre ljus men ett har jag börjat elda lite på)
Hittade en strumpstopparsvamp (har säkert ett riktigt namn, men det kommer jag inte på nu) och en nåldyna med en massa synålar på baksidan. Nästan gratis.

En stor o präktig tvättkorg som biträdet själv prutade ner till ½ priset, 25:-. Tack för det Televerket! :)
Vi for även till OsbySecond hand och där hittade jag två ljushållare som ska hamna på väggen när granen åker ut. Ja, vad säger man om sån't här? Very nice, är väl rätt utryckt?!




3 kommentarer:

AnnA sa...

Hej Terése!
Kul att fynda! Och kul att lätta!
Hoppas lättandet skall inspirera mig med...
Och fikan, när kan du?
Ha det så gott så länge!
Kram!
AnnA

Therése sa...

Hejsan AnnA!

Jag kan nästan när som helst. Är ledig alla dagar utom söndag. När är du ledig?
/T

Therése sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.