torsdag 16 december 2010

Granar

Så här års är det ju väldigt vanligt med granar. Ja, granen förkommer nog mer än något annat trädslag, skulle jag vila säga. Jag har under ett par dagar funderat på att bege mig till skogs och leta upp en lämplig gran att hugga ner. Helt lagligt vill jag dock påpeka! När jag satt och slösurfade runt lite hamnade jag på hovets hemsida. Man gör ju gärna det... Det som skrivs där har lite högra sanningshalt än Se & Hör. Tror jag i alla fall. Hur som haver, idag hade prinsen tagit emot fyra präktiga granar från Skogshögskolan till Slottet. De fyra trevliga gossarna i röda pullovrar får gärna räcka över en gran till mig också. Då slipper jag skogsäventyret. Så om någon på Skogshögskolan läser detta; jag behöver ingen stor gran, bara en lagom bred och cirkus 180 cm hög. Tack!

Nu ska jag sladda till Åhus på veckans tredje julfest. Tufft schema denna veckan! :-)

Inga kommentarer: