lördag 15 januari 2011

Otack är vär(l)dens lön

Igår kväll bjöd jag föräldraskapet på kvällsmat. 1 av 2 rätter gick hem kan man säga. Om jag börjar bakifrån så provade jag att göra yoghurtglass. Mixade en påse frusen mango med turkisk yoghurt. Frös detta i portionsskålar tillsammans med hallon o blåbär. Jag tyckte det var hur gott som helst, men det tyckte ingen annan. Far, har ju sedan barndomen, lite traumatiska minnen av syrliga mjölkprodukter. Så att han inte tyckte om det var inte så förvånande. Det var tur att jag gjorde en gammal hemkunskapsklassiker till förrätt. Färsfylld långfranska. Vitt o fluffigt, ska det tydligen vara.
Nåja, jag ska prova desserten på några andra personer, som jag tror gillar det bättre.
Ikväll ska jag göra sushi, för det är vansinnigt gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej ! Var det provsmakning till festen???
Tack för inbjudan
Kram Kerstin

Therése sa...

Kerstin, I så fall kan du vara säker på att den desserten blir det inte! :)

Anonym sa...

Hej!
Jag är så tacksam men allt smakar inte lika bra men det gick att svälja.

Kram Mor din.