torsdag 13 januari 2011

What ever?!

Systeryster fick en vågtång i julklapp, ännu en tång till hennes samling. Platttång, krustång, vågtång, locktång i olika storlekar, avbitartång. Många tänger blir det... Hur som helst så bad jag, strax innan nyår, att få prova hennes nya locktång. Svaret blev att hon lånat ut den till en kompis. Jag anmärkte inte på detta, men tänkte; varför låna ut tång innan man knappt hunnit öppna kartongen. Ja, ja what ever... Idag frågade jag igen, men kompisen hade den fortfarande. Så säger hon, -Men du kan väl prova den nya vågtången? Det är ju den jag menar, säger jag. Hon glor på mig och säger: -Du sa ju att du ville låna locktången, du får ju säga vad du menar!! Det är ju stor skillnad!
Så nu har jag provat vågtången och fått vågigt hår, inte lockigt om någon trodde det :)

Inga kommentarer: