onsdag 16 mars 2011

Just another thinker

Efter att ha varit duktig och pluggat och skickat in två uppgifter, får man belöna sig själv. Jag gjorde det genom att sy så maskinen glödde. Tyvärr vill inte min mobil koppla ihop sig med datorn just nu, så bilder kommer senare. Hur som helst så är jag inne i en uggleperiod nu. Har sytt ovansidan till ett kuddfodral med en uggla på. Samma ugglemönster blev det på framsidan på en väska. Helt oväntat är väskan lila! Det trodde man aldrig. Min mor brukar alltid säga; "När åren ilar går kärringen i lila", så jag har undvikit den färgen. Men nu har jag alltså trotsat detta. Dessutom väntas lite nya tyger komma framåt kvällen. Mor o systeryster skulle till Stoff och stil, så jag skickade bud efter lite nytt. Det är bra isolering också, nu när det viner runt knutarna.

En liten sång så här på onsdagseftermiddagen är ju aldrig fel. Så här är en av mina favoriter på Tommy Körbergs nya platta "Songs for drinkers och other thinkers". Man kan ha många åsikter om honom, men det skiter jag i, för sjunga kan han och jag gillar det skarpt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blev du nöjd med sakerna i köpt?!:) /Ninna

Anonym sa...

Mycket nöjd! :)

Anonym sa...

Toppen:) / Ninna