söndag 27 mars 2011

Tänt va det här...

...men igår var det släckt. Efter att ha jobbat dag o kväll, eftersom Agenda 21 o FN-föreningen skulle "fira" earth hour på museet, släckte jag allt. Kristianstads kommun släckt all belysning på Stora Torg och gågatorna och stan blev väldigt annorlunda. Bra gjort av kommunen! Här satt vi i stearinljusens sken och spelade Uno. Spelet som aldrig går ur tiden! För övrigt tycker jag det var mycket tänt för att vara släckt. Jag förstår faktiskt inte varför man inte kan släcka 1 stackars timme om året!? När jag kom hem från jobbet idag, bestämde jag mig för att göra den där tentan som skulle göras på Internet. 30 frågor på 30 min. Egentligen hade jag inte pluggat på allt som skulle komma med, men ibland får man chansa. Det handlade om nätverk, Internet, säkerhet o risker på nätet, mobilitet, digital-TV, xhtml och lite annat i den stilen. Efter 27 min ansåg jag mig vara klar och tryckte på "lämna svar"-knappen. Vips! Ett par sekunder senare var den rättade och jag hade klarat den. Känns bra att avsluta söndagen så. Jag firade med Marabou Premium 70% med havssalt och pekannöt. Vansinigt god! Nästan på gränsen till onödigt god...:) Skoja bara!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att folk kan släcka lite mer varje dag, än bara en ynka timme om året. Konstigt att ditt uno-spel bara dyker upp när antingen strömmen har gått el när det är påbjuden släckning. Håller med om chokladen, mkt god! /S

Anonym sa...

Vad duktig du är, med både det ena o det andra.Vad ska du bli , mer än duktigare, med dina tentor.Kram frågvisa faster K