onsdag 6 april 2011

Har ingen bra rubrik..

Det är ju alltid trevlig att avsluta en tisdag (eller en annan dag med för den delen) med ett intressant föredrag. Min uppmärksamma kompis ringde mig när jag kommit hem från jobbet och undrade om jag skulle hänga med till kulturhuset och lyssna på Gunilla o Tomas Poppe. Varför skulle jag inte? Gunilla Poppe skulle berätta om Nils Poppe och Tomas skulle spela o sjunga. Med lite kvällsmat i magen, så var jag rustad. Det blev 2 trevlig timmar. Gunilla är en fantastisk berättare och Tomas sjöng några bra bitar. Människoöden är ju alltid spännande att få ta del av. Idag skulle jag baka till morgondagens körfika. Om man tänker för mycket på hur gott det ska bli att slicka skålen, då glömmer man 2 tsk bakpulver och ut kommer en mycket platt kaka. Gör om o gör rätt!

Inga kommentarer: