lördag 16 april 2011

Lite shopping skadar aldrig

Det är ju ett känt faktum att folk måste shoppa för att landets ekonomi ska fungera, så idag har jag dragit mitt strå till stacken. :-) Följde med till Osby för lite outletshopping. De gånger man åker helt utan förväntning, brukar vara de mest lyckade. Så jag kom hem med ljus och påskägg i olika former, bästa ljusstället, Affari, var ju öppet. En pärm med Sigvard Bernadottes klassiska virrvarr-mönster fick också följa med hem. I blomsteraffären hittade jag, förutom penséer, två zinkkrukor för det mycket fassila priset av 10:-/st. Hade kostat 129:- och 59:-. Så det blev en väldigt trevlig förmiddag! Nu har jag krattat upp alla grenarna från gräsmattan och tänker hälla mig på soffan och fortsätta mitt Sex and the city-race. Jag är på sista säsongen, men av olika anledningar så började jag på säsong 3, så jag har ett par kvar. Man hinner med väldigt mycket om man är upp nästan innan tuppen. Jag hade lovat skjutsa Cajsa till Broby kl 06.45, eftersom hon skulle resa på en långweekend till något ställe i närheten av Dresden i Tyskland. När jag kom hem var det knappast lönt att gå o lägga sig igen, så jag sprang en runda istället. Riktigt skönt var det ute! Tänkte också dela med mig av bästa och enklaste chokladtipset. Smält mörk choklad (gärna smaksatt, jag hade apelsinsmak hemma) och rör ner i kesella 1%. Lagom till en trevlig fruktsallad med kokos, var en ruta choklad o en msk kesella.

Inga kommentarer: