måndag 18 april 2011

Nu kommer ryssen! Eller...

Jag har fått en ny bräda ovanför ytterdörren idag och skulle måla den. Gick ner till far i verkstaden för att hämta färgen, när jag var på väg ut hörde jag värsta smällen. Som en dynamitexplotion. Jag for ut fortare än kvickt för att se vad som flugit i luften. Mor kommer från tvättvindan, där hon hängde tvätt, lika chokad för hon hade fått något i huvudet. Först trodde vi att det var något i containern, där farligt gods är inlåst, som exploderat. men där inne var det lugnt. Vi gick runt och tittade, men kunde inte se något konstigt. Far gick och kollade på ett par gamla däck som låg på en pall och såg då att det understa hade exploderat. Pallen hade gått sönder och det var några bitar av den som flugit 15 meter bort till mor. Grus o gräs hade yrt omkring. Det var alltså inte ryssen...Spännande och det är bara måndag. Vad som helst kan hända! För övrigt har jag lapat sol, vilket var mycket behövligt efter denna lååånga vinter. Dessutom har jag gjort min plikt och skickat in min deklaration, så nu ska jag bara sitta och rulla tummarna och vänta på återbäringen...:)

1 kommentar:

Anonym sa...

закнуллили накюкь