onsdag 19 oktober 2011

I valet och kvalet

Denna lediga eftermiddag stod valet mellan att baka eller att sy. Men varför välja när man kan göra båda? Så jag började med att sy lite, se här, för att sedan gå över till bakning. I somras när föräldrarna var på semester i Värmland, köpte dom med sig havre-kraft från Mårbacka. Enligt baksidestexten är detta det bästa havre man kan tänka sig och det är själva Selma Lagerlöf skrivit under på. Så det blev bullar av det.


Efter bullbaket skulle jag göra strassburgare, men jag kom inte alls överens med mors gamla Sawa 2000 Deluxe från 70-talet. Den åkte ner i kartongen och längst in i skåpet igen och det blev hederliga syltkakor istället. Spritsen får ligga till sig lite, sen ska jag göra ett nytt försök.


Jag var också en sväng på bibblan och fick med mig Kokvinnorna hem. Det är uppföljaren på Hästmannen och döma av bilderna så är den ena kvinnan värre dread locks än Henke Larsson 1994.

Inga kommentarer: