fredag 28 oktober 2011

Julsmaker

Idag låg paketet med mina formar i brevlådan, så jag var tvungen att testa pralinformen direkt. Jag gjorde det ganska enkelt idag. Smält 74% choklad med apelsinsmak, rörde i fint krossade pepparkakor. Formen är rolig eftersom det är olika former på alla pralinerna. jag tänkte att jag skulle doppa några av pralinerna i vit choklad, men dom var så fina, så dom fick bli vita i bottnen istället. Då blandade jag i lite, lite mörk cholad, så dom blev melerade. Supergoda om jag får säg det själv, riktig julchoklad.

Fladdermusstansen som jag vann.

När jag var i affären kunde jag inte låta bli de tyska julkakorna, Lebkuchen. Mjuk pepparkaka, fylld med aprikossylt och doppade i mörkchoklad.


Kan undra om de funkar bra att frysa dessa? Undrar om någon tysk faster kan svara på det? :)






Inga kommentarer: