lördag 3 mars 2012

Vasaloppsfrukost

Imorgon är det dags för den årliga vasaloppsfrukosten hos mina föräldrar. Det har vi haft sedan urminnes tider. Frukosten förbereds och dukas upp vid TV:n på ovanvåningen, så alla hinner bre sin första smörgås lagom till starten. Sen måste vi förundras över myllret av människor vid starten och sen följs loppet med stor spänning. Vi brukar ha lite knytvariant på frukosten, men i år har även influensan bjudit in sig, så det är jag som står för förberedelserna. Jag fick en kupong från Fazer på deras nya bröd Fruktkusar, ett bröd med tranbär och aprikos, så det blir det. Sen ska jag göra några kalljästa bullar, som vi kan grädda av på söndag morgon. Ägg och bacon blir det och lite annat trevligt pålägg tillsammans med en fruktsallad skulle jag gisssa. Eftersom jag ska skicka in bilder till Fazer, så kan det hända att det hamnar någon här också.

Inga kommentarer: