måndag 28 maj 2012

Nytt sätt av gamla saker

Ibland (läs: ofta) kan jag sitta och slösurfa hur länge som helst. Man klickar till höger och vänster och hittar de ena mer spännande än det andra. Förra veckan hittade jag en blogg med en söt mall på en uggla, jag visade den för min kollega och hon läste vidare i bloggen. Där hittade hon ett nytt sätt att använda dom gamla, klassiska nabbipärlorna. Så när jag kom till jobbet idag var hon i full gång med detta. Man ställer helt enkelt pärlorna på högkant, in i ugnen på 200 grader i 5 min, så att de smälter. Vips så har man platta pärlor. Kolla här!
Jag gjorde ett armband i orange, gult, vitt, lila och en svart pärla. Det vänstra armbandet gjorde jag av innersömmen på ett par gamla jeans, sydde i en lite bit gummiband och pimpade det med ett cupcakemärke.