tisdag 1 maj 2012

Sköna maj välkommen!

Sköna maj välkommen, det kan man ju verkligen utbrista idag!
Valborg firades, som traditionen bjuder, mellan broarna i Broby. Kyrkokören sjung och elden sparkade så vackert. I år tänkte jag att vårjacka  var en bra idé och för all del det var inte fel tänkt, men där emot så hade ett par vantar suttit fint. Efter ett tag blev fingrarna stel och jag kunde knappt vända noterna. Men det var en trevlig stund vid brasan.
 Precis som igår, så bjöd dagen på födelsedagskalas. Efter lite för mycket kalasande kände jag att en promenad inte skulle sitta fel. Kalasmaten behövde rastas bort, så tur och retur blev det 1 mils promenad idag.
 Det blev också en tur till Kristianstad på förmiddagen. Köpte nya dynor till mitt nya utemöblemang. Jag kunde inviga det ikväll och det är riktigt härligt att sitta i kvällssolen och njuta av livet. För som det sas i gårdagens vårtal; Livet är inte bara en dans på rosor, det är guld och gröna skogar också! :)
Dessutom är deklarationen inskickad, så nu är skatteverket också glad!

Inga kommentarer: