söndag 6 maj 2012

Uppdrag

Igår kväll hade föräldrarna majgille och jag var inhyrd som ansvarig för grönsaker och tårta. Tyvärr glömde jag ta bilder på salladerna jag gjorde. Det var en blandad sallad med olika salladssorter, gurka, cocktailtomater, gurka, paprika och olika bönor. Sen gjorde jag en sallad med rädisor och heri covert, olivolja och flingsalt. Den tredje salladen var färsk annanas, hackad färsk mynta och mandelflagor. Dessa var tillbehör till porterstek, en favorit i det hushållet.
Tårtan var en rice crisptårta, något jag gillar skarpt. Eftersom jag gjorde macarons med lemon curd, kunde jag inte ha citronkräm i tårtan också. Istället smaksatte jag äggkrämen med vit choklad.

Jag dekorerade tårtan med goijbär, röda vinbär, havtorn, blåbär och penséer. Vimplar på tråd tvärs över tårtan blev det också.


Choklad är alltid rätt och gott! Vilket gör att man får springa en runda dagen efter. :)

Inga kommentarer: