lördag 21 juli 2012

En smak av världen

Det har varit International street market i stan i några dagar. Jag har jobbat alla dagarna och har inte hunnit kolla in utbudet så noggrant som jag skulle velat. Men idag, på sista dagen, hann jag springa igenom det. Jag var tvungen att köpa en tysk bretzel, som är supergod. De smakar som mjuka, salta pinnar i jätteformat. De finns i massa varianter, men jag tog den enkla, vanliga som bara är salt. Jag sitter och smaksar på den nu efetr att ha storstädat och radarsprejat huset. När jag kom hem hade en koloni flygmyror flyttat in. Nu hoppas jag dom är borta och döda!
Där var också några holländare som sålde blommor och eftersom det var sista dagen, så slängde dom i princip blommorna efter folket. :) Jag fick tre stora hortensior, tre fjärilslavendel, två flux och två av någon gul blomma för 160 kr. Jag ska ändra om i min trädgård lite och behövde många nya blommor, så det passade utmärkt. Tack för det! 

Inga kommentarer: