tisdag 24 juli 2012

Och det fortsätter....

Idag har trädgårdsarbetet fortsatt. Det går ju inte att vara inne när vädret äntligen visar sig från sin bästa sida! Gräset blev klippt och jag planterade några blommor till i min nyanlagda rabatt. Bland annat Rosenplister som marktäckare och eldigt röda Lobelia cardinalis.
 Tidigare i våras köpte jag två superbilliga rosor, en röd och en vit. Båda växer så det knakar. Den röda har husväggen att luta sig mot, medan den vita hängde lite över kanten på krukan den står i. Jag botaniserade i grannens uthus och hittade lite nät som jag gjorde en "rosenbur" av. Den röda keramikblomman köpte jag på hantverksmarkanden i Båstad i fjor.
Nu kan jag sitta, i solen, på min uteplats och skåda ut över mitt dagsverk och känna mig riktigt nöjd. Sämre kan man ha det! :)

Inga kommentarer: