lördag 22 september 2012

Ännu ett museum

Det enda av museets filialer jag inte jobbat på tidigare fick idag ett besöka av mig. Lite hastigt och lustigt fick jag hoppa in där istället för att jobba på huvudmuseet. Så nu kan jag det också och kan med andra ord alla filialerna. Trevligt, men fruktansvärt kallt! Dörren skulle ju stå öppen hela tiden för att folk skulle se att det var öppet och folk kom det. Imorgon blir det gamla vanliga stället igen och ordningen är återställd. Efter att ha blivit nedkyld är det bara soppa som gäller som lördagsmiddag. Så hemma igen gjorde jag fisksoppa, grönsaker med dipp och lite gott bröd och bjöd föräldrarna på en helkväll hos mig. Nice och kroppstemperaturen har återigen nått 37 grader.

Igår kväll föll baklusten på, så jag svängde ihop en kladdkaka med kesella istället för smör. Dessutom hade jag i lite mörk choklad med päronsmak och hackade några nötter av olika slag. Jag tycker det blir gott att det är något att tugga på i.

Inga kommentarer: