måndag 14 januari 2013

Desserter

Igår kväll var det damkväll med bästa kollegorna. På min lott var "något till efterrätt" och jag ville gärna ha något, om inte nyttigt så i alla fall halvnyttigt eller inte så onyttigt i alla fall. Jag är inne i ett så bra inte-äta-sött-flow och ville inte sabba det. Ändå vill man ju inte knapra morötter. Hur som helst, jag gjord en variant på cheesecake. I botten smulade jag pepparkakor (utan smör) sen en limecheesecake på vaniljyoghurt o lättkvarg. Överst en jordgubbsgelé. Över glaset la jag ett litet fruktspett.
Ikväll är det ju idrottsgalan o då vill man ju gärna festa till det lite;-). Så till fruktsalladen gjorde jag en smalvariant av pannacotta. Koka upp blåbär med aningen vatten. Rör ner blötlagd gelatin o låt svalna. Blanda sedan med vaniljyoghurt o låt stelna. Det gick hem bland det som blev bjudna...

Inga kommentarer: