lördag 23 februari 2013

Gurksoppa och mellomys

Gurksoppa kan låta lite vattnigt, men det är faktiskt riktigt gott. Jag drygade dock ut min med morötter och broccoli. Lite rostat, grovt bröd med leverpastej till det så är man hemma. Detta bjöd jag föräldrarna på ikväll. Far slet med makadamen i min hall, så lite kvälle var på sin plats tycker jag.
När det gäller mellomys, så är det ett ord jag är allergisk mot, men det är just det jag haft. En stund i alla fall. Som den präktiga gudmor jag är så var jag mitt uppdrag på fullaste allvar. När Wilda ville komma på sleep over, så får hon det. En snabb kusinträff hanns också med o dom hann äta varsitt hello kittyägg.:-) Sen har W o jag ritat och lekt med lera. 30 min in i Melodifestivalen slocknade mitt sällskap. Men en mysig kväll har vi haft!:-) Och ugglemössan gick hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja Wilda hon älskar ju sin idol Tesan ;)