måndag 11 mars 2013

Färgbyte

Min ombyggnation och renovering rör sig framåt. Den nya väggen är uppsatt och golvet på matrumssidan är ditlagt. Så det rummet är i princip klart, förutom att det är fullt med kläder, skor och väskor som ska in i den nya garderoben.
För att slippa spackla och putsa (ja, jag vet att underarbetet är a och o, men herre gud vad tråkigt), satte jag upp renoveringstapet på den nya väggen. Snabbt och enkelt, så är det bara att börja måla. Så igår idag efter jobbet har jag målat och nu är alla väggar klara, bara snickerierna kvar. Dom ger jag mig på imorgon. Elementen ska också målas, men de måste vara kalla när det görs, så det får vänta till sommaren. Med denna väderleksom nu råder, måste jag elda så elementen glöder.
Väggarna är nu ljusgrå, elegance heter färgen. Tidigare var de beige/gula, men det blev mycket ljusare nu.
Och om någon undrar så går det att måla i ett rum fullt med saker, man behöver bara ½ meter fritt längs väggarna...och vara lite hejalös.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint!!! Hejalös är nog rätta ordet! :) /Sara