lördag 10 augusti 2013

Lördag

En ledig lördag och jag har slappat fem kvart i timmen. Efter morgonens löprunda med intervaller, satt jag och läste i solen. Sen kom jag på att jag var tvungen att ringa ett samtal, hamnade i telefonkö (nr 50!) så jag började virka på en spindelsjal. Hann en bra bit kan jag säga. Sen fick jag läsa lite till och kom på att baka en kladdkaka vore trevligt. I med marshmellows, så behöver jag inte ha dom frestandes i skåpet. Öste även i några coco pops,  som blivit över från marängtårtebakningen tidigare i somras. Bjöd grannarna på kakan och jag åt den, lite så där lagom vuxet och oansvarigt, till kvällsmat. Virkade ännu mer, kollade brorens renovering, läste ut boken och åt popcorn.
Imorgon är det söndag och andra bullar, då ska jag jobba som omväxling. :-)

Inga kommentarer: