lördag 21 september 2013

Ännu en Karlskronavisit

Även denna vecka blev det ett besök i den trevliga örlogsstaden Karlskrona. I helgen är det bomässa där och jag hade fått en fribiljett dit. Inte så stor mässa, men trevlig. Vi gick en snabbkurs i blomsterbinderi och buketten blev en höstig i gult och oranget. Idag var det torgfest aka marknad. Frukt, blommor, pyssel och allt däremellan. Lite goda majskolvar och rågskorpor modell jättestor fick följa med hem och verka som lunch. Staden bjöd på det härligaste man-kan-gå-utan-jacka-solsken. Med mig till Karlskrona hade jag en anslagstavla jag gjort. Tapetprov,  en gammal ram (som faktiskt kommer från detta hus), färg,gummiband och hemmafixarens bästa vän; limpistolen = en diyanslagstavla. Ängla verkade gilla den i alla fall. Nu jag hemma igen och ska käka äppelpaj.

Inga kommentarer: