onsdag 25 september 2013

Pall-make over

 Dom här pallarna har stått i farmor och farfars kök sen urminnes tider. Färgen dom har är den samma som fanns på köksluckorna när jag var liten. När jag flyttade in i huset fanns pallarna kvar, ibland används dom, ibland hamnar dom på vinden. Det fanns stoppade dynor på dom för mer bekvämlighet vid långsittningar, men på det hela taget var dom ganska fula. Men nu har dom fått sig en uppfräschning. Jag tog med dom upp till min brors hus, som jag håller på att hjälpa till att renovera på lediga stunder. Tänkte att jag kunde fixa med pallarna istället för att sitta och titta medans färgen på väggarna torkar. Lite svart färg och en bit tapet och dom är mer up to date. Nu ska jag bara lacka ett par gånger också. Ang husrenoveringen, så har jag nu tapetserat två sovrum, en hall och ett kök och så lite målning på det (alltså inte på tapeten då). Det går framåt och jag förväntar mig att bli rikligt belönad...antingen framåt jul eller i himlen. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Hej!!!
Ja tänk vad de gamla pallarna ar använda mycket,tror faktiskt att de var vinröda i sitt original.Men med många barn och litet kök så var det riktigt bra.Kram fK