onsdag 16 oktober 2013

Onsdag

Ledig dag så här mitt i veckan är inte dumt alls. Jag har varit en runda i Hässleholm och passade på att gå inom Röda korset (hade hoppats att träffa faster, men det smög sig). Hur som helst så gjorde jag två fynd. En fönsterlampa som 70-talet ringde och ville ha tillbaka. Komplett med nått sorts sammetstyg och lång, brun frans. Det andra fyndet var nog en lampkupa, tror jag. Den stod på lampavdelningen i alla fall. Nu har den, med hjälp av ett glasfat, blivit en ljuslykta. Lampskärmen rev jag av det förskräckliga tyget, skruvade bort sladden och sprayade med höstens favoritfärg, koppar. Nu är sladden tillbaka och lampan ska upp i fönstret. För några månader sedan köpte jag en vas/ljuslykta på IKEAs fynd för 5:-, den passade jag på att spraya också. Så nu är min fynd, som tillsammans kostade 20:- omgjorda.

Inga kommentarer: