måndag 6 januari 2014

Måndag och solen skiner nästan

Efter nästan tre veckors uppeåll har jag nu äntligen kommit igång med löpträningen igen. Herre gud, vad segt det är att börja igen! Det finns ju 6000 ursäkter till att inte göra det. Mina har bland annat varit; förkylning, för blåsigt, för regnigt, hinner inte, för mörkt, har precis ätit osv i all evighet. I lördags kunde jag inte hitta på någon vettig ursäkt, så då sprang jag en lite runda på dryga 4 km. Shit, vad segt! Men skönt efteråt, för det har ju aldrig hänt och kommer aldrig att hända att man skulle ångra sig efteråt och tänka att "jag skulle aldrig tränat idag". Igår körde jag ett TaeBo-pass framför TV:n (finns massor av roliga pass på Youtube). I morse sprang jag 7 km. Så nu är jag på gång igen!

Nu när jag kan ha symaskinen framme hela tiden, utan att den är i vägen, kommer sylusten på ofta. Igår kväll fick jag sy en ny värmande groda. Fyllde den med ris och efter några minuter i micron blir den din bästa vän. 

1 kommentar:

Mamma Ninna sa...

Så söt lite goda och fint tyg, jag har ju en rosa/brun jag fått av dig:) Vi har börjat gå ut och gå.