söndag 4 januari 2015

Årets första utmaning

Jag har antagit en utmaning som vararmellan 1-31 januari, den går ut på att låta bli socker. Socker i detta fallet innebär godis, glass, kakor och läsk. Godis vet jag att jag kan för det åt jag inte på hela hösten, läsk är heller inga problem. Det svåraste är glass och kakor och kombinationen av alltihop.  Känns bra med nån sorts detox så här efter jul när i alla fall jag mest ätit och legat på soffan. :)
Hur som helst, än så länge går det bra!
Det värsta är väl på kvällarna när man (läs: jag) gärna knaprar på något.
Men det funkar ju alldeles utmärkt med lite nötter el frukt av olika slag. Ikväll kör jag på en smoothie med banan, kiwi, blåbär och mandelmjölk (osötad). Har inte testat mandelmjölk tidigare, men det blir tummen upp för det!

Inga kommentarer: