torsdag 15 januari 2015

Tulpanens dag

Idag har jag firat tulpanens dag med att var ledig, fika med S o uppdatera varandra o skvallra lite. :) Dessutom har jag haft unge herr C på besök. I flera timmar har han roat sig själv i pysselrummet. Med jämna mellanrum har han kallat på mig för lite hjälp. Igår vek vi plånböcker av mjölkpaket. Idag har han gjort en rymdraket, masker, en luftballong o några askar. Jag sparar alltid förpackningar av olika slag, dom är alltid bra att pyssla med. Så det har använts mjölkpaket, äggkartong, philadelphiaostpaket, tepaket, toarullar, en partyhatt från nyårsafton o en danoninoyoghurtpaket. Till det lite färg, klister, silkespapper, tapet, paljetter o annat smått o gott. Raketen kom han på att man kunde fylla med godis o öppna på lördag. Han är väldigt kreativ o det uppmuntrar jag gärna. :)

Inga kommentarer: