söndag 8 februari 2015

Lördag

En ledig lördag som innehöll lite av varje. Den började med frukost på Duvanders, fixade lite på jobbet, lite shopping osv. På vägen hem svängde vi inom en internationell matmässa i grannbyn. Människor från olika delar av världen hade lagat mat o bakat kakor. Man tig en tallrik o sen var det bara att smaka! Spännande, gott o helt tokigt mycket folk! Kul! Jag smakade vårrullar från Thailand (ingen nyhet, men gott), puff puff från Nigeria, arabiska kakor, okänd men god mat från Jemen m.m. Ärtsoppan, kalopsen, pannkakor o äppelkakan hoppade jag dock.:).
På eftermiddagen fick det bli lite pyssel. Sydde några nyckelringar att ge bort. Jag målade mina nycklar i matchande färg till den nyckelring jag behöll. Satte också självhäftande marmorplast på baksidan av min mobil.
Kvällen avslutades med mello och världens godaste kladdkaka!
Nu är det dags för soft- och soffhängssöndag! :)

1 kommentar:

Cajza sa...

Super fina nyckelringar, tack för den jag fick. Men du glömde skriva om tjuvjakten. kram sis C