tisdag 17 mars 2015

Popcornkaka till mellofika

I lördags var det, som bekant, final i melodifestivalen. I år har jag sett hela tjottaballongen, kanske mest för programledarna o Filippa Barks skulle. Fast det var ju helt rätt låt som vann! Till mellofikat i lördags gjorde jag popcornkaka, efter ett recept från Gokväll. Som vanligt följde jag inte receptet helt, utan gjorde lite som jag ville. När det gäller recept, då har jag svårt att rätta in mig i ledet. :)

Originalreceptet kommer här:
100g smör
150g marshmellows
100g poppade o saltade popcorn
2 dl saltade jordnötter
100g non-stops

Smält smöret i vattenbad el micro, rör i marshmellows.
Blanda popcorn (sortera bort opoppade el köp färdigpoppade), blanda i jordnötter o non-stops. Häll i smör/marshmellowsblandningen och rör ihop. Bred ut på långpanna o låt stå i kylen ett par timmar. Skär i bitar.

Det är lite barnkalas över kakan, men det ska det ju vara när det är mello. Eller hur!?

Inga kommentarer: