tisdag 12 maj 2015

Katta-Kitty

Katta-Kitty, som min lilla rara, försiktiga, katt heter, bestämdes sig i fredags för att nedkomma med fyra källingar, i min säng. (Många komma där...skulle kunna haft ett par till, men avstår) Hennes förstahandsval på födelseplats var på nedersta hyllan i mitt linneskåp. Jag kom på henne och lyckades avstyra det hela. Fast det var ju lite som att någon skulle slängt ut Josef o Maria från stallet...el nått. :) Andrahandsvalet föll på, som sagt, min säng. Fyra små raringar blev det. En grå, en svart och två svartvita. Nu vet jag inte kön på dom ännu och jag ska inte heller behålla någon av dom, men namn som skulle passa är tex Lennart (eftersom de delar födelsedag med Lennart Bernadotte, 8/5), Åke (som har namnsdag 8/5), Fingal (för att det är käckt) och sist men inte minst Silvia Sommerkatt (eftersom de är leveransklara på hennes namnsdag 8/8) Man kan också lägga till prefixet Katta om man känner att det behövs. Men jag tror inte att köparna uppskattar att jag redan valt namn, så jag låter bli. :)

1 kommentar:

Mamma Ninna sa...

Döp dem, käcka namn ju;)